Přírodopis v pohybu

5. 12. 2025

Sedmáci vysvětlují životní děje obojživelníků a ryb

V hodinách přírodopisu a informatiky si žáci sedmých tříd vyzkoušeli, jaké to je pracovat jako autoři přírodovědného vzdělávacího videa. Jejich úkolem bylo vytvořit krátkou animaci zachycující určitý životní děj ryby nebo obojživelníka.

Žáci využili obrázky z aplikace Keynote, AI nebo si je sami nakreslili.  Vytvořili plynulou animaci a svým videím dokonce namluvili komentář. Při práci tak měli možnost propojit znalosti z přírodopisu s digitálními dovednostmi, které rozvíjejí v informatice.

Cílem projektu bylo nejen ověřit, jak dobře žáci rozumí životním cyklům obojživelníků a ryb, ale také podpořit jejich kreativitu a schopnost využít digitální technologie k vysvětlení přírodovědných jevů. Vznikly velmi povedené animace, které ukázaly, že sedmáci dokážou samostatně a nápaditě přenést své znalosti do praxe.

Děkujeme všem žákům za skvělou práci a nadšení, se kterým se do projektu pustili!

Zde jsou ukázky několika animací. 

Rozmnožování a vývoj čolka obecného

Rozmnožování a vývoj žab

Krevní oběhy obojživelníků

Rozmnožování a vývoj čolka

Cévní soustava ryb

Rozmnožování ryb

Rozmnožování ryb

Mgr. Věra Krátká

učitelka 2. stupně, Př, Z

499 829 686

Používáme soubory cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.

nastavení