Jak osmáci krájeli kruh (Experiment II)

V Experimentu II zkoušela 8B a 8C přijít na to, jak zjistit co nejpřesněji obsah kruhu. Rozstříhali  kruh na 12 výsečí a sestavili z nich známý útvar, u kterého už uměli obsah spočítat (u většiny se nejvíce podobal kosodélníku). Stejným způsobem kdysi postupoval i Archimédés, který pak zavedl známý vzorec na výpočet obsahu kruhu. Podívejte se na fotografie, ve kterých žáci doma zpracovávali zadané téma a přes nápovědu v protokolu se snažili na vzorec sami přijít. Pozornost upřete zvlášť na netradiční zpracování úkolu, a to upečení, rozkrájení, přeskládání do kosodélníku a poté snědení pizzy (zřejmě Margherita?) Někteří došli úspěšně až do samého cíle. Archimédés by měl konkurenci! Že bychom si příště dali společně Kvadraturu kruhu ? J

 

Dělení kruhu na co největší počet trojúhelníků (kvůli co nejpřesnějšímu výpočtu) si můžete udělat virtuálně zde

Paní učitelka Růžičková

Zuzana Růžičková