Český jazyk

Listování přijelo za námi

6. 10. 2025

Zikmund s Hanzelkou byli i u nás ve škole

Nezapomněli na nás

18. 9. 2025

Projekt Děti čtou dětem aneb Tvoříme audioknihu.

Školní kolo recitační soutěže

2. 3. 2025

aneb Kdo se nebojí, ten vystoupí

Máme vítězku okresního kola Olympiády v českém jazyce!

22. 2. 2025

Vítězství Ketrin Špačkové z 9. B

Školní kolo Olympiády v českém jazyce

12. 12. 2024

Známe vítěze školního kola!

Dětský knižní veletrh

7. 5. 2024

Šesťáci v obležení knih

Přehlídka dětských recitátorů - okresní kolo

6. 3. 2024

Jeden postup do krajského kola a dvě čestná uznání poroty. To je skóre z recitátorského dopoledne.

Soutěž dětských recitátorů

19. 2. 2024

Ve čtvrtek 15. února ráno se hudebna proměnila v přednesový sál s velkou účastí soutěžících.

Olympiáda v českém jazyce

12. 2. 2024

Okresní kolo Olympiády v českém jazyce. Naše škola vyslala ty nejlepší "koně".

Klub blogerů a reportérů

13. 10. 2023

Klub nadaných dětí jede na plné obrátky!

Veletrh knih v 6.C

22. 6. 2023

Staň se prodejcem knih!

Krajské kolo Přehlídky dětských recitátorů

26. 4. 2023

Honza Růžička opět zabodoval!

Hodina s Aloisem

29. 4. 2022

Žákyně a žáci ze třídy 8. B přistoupili aktivně k plnění samostatného úkolu.

Valentýnské okénko 8.D

4. 2. 2022

Ruský romantismus očima žáků 8. ročníku

Vánoční přání ve verších

20. 12. 2021

Vánoční přání ve verších od naší mladé básnířky Moniky Lukešové

Vánoční příběhy

6. 12. 2021

Začtěte se do kouzelných vánočních příběhů od našich žáků!

Vedle učiva obsaženého ve školním vzdělávacím programu se žáci zapojují do různých soutěží (Olympiáda v českém jazyce; recitační soutěž). V rámci výuky také probíhají čtenářské dílny ve školní knihovně. Zajímavou možností pro uplatnění svých schopností a dovedností mají žáci na Konferenci mluvních cvičení. Zájemci z řad žáků devátých ročníků se mohou připravovat na přijímací zkoušky. Podle možností také vyučující organizují návštěvy divadelních představení.

V jazykové výchově žáci získávají vědomosti a dovednosti potřebné k osvojování spisovné podoby českého jazyka a k poznávání a rozlišování jeho dalších forem. Jazyková výchova vede žáky k přesnému a logickému myšlení, které je základním předpokladem jasného, přehledného a srozumitelného vyjadřování. Při rozvíjení potřebných znalostí a dovedností se uplatňují a prohlubují i jejich obecné intelektové dovednosti, např. dovednosti porovnávat různé jevy, a jejich shody a odlišnosti, třídit je podle určitých hledisek a dospívat k zobecnění. 

V komunikační a slohové výchově se žáci učí vnímat a chápat různá jazyková sdělení (mluvená i psaná), číst s porozuměním, kultivovaně psát, mluvit a rozhodovat se na základě přečteného i vnímaného textu. Žáci se učí výstižně formulovat a sdělovat své myšlenky, prožitky a pocity, rozumět různým typům textů, jež se vztahují k nejrůznějším situacím ve škole i mimo ni, analyzovat je a kriticky posuzovat jejich obsah. Ve vyšších ročnících se učí posuzovat a hodnotit formální stránku textů a jejich výstavbu.

V literární výchově žáci poznávají prostřednictvím četby základní literární druhy, učí se vnímat jejich specifické znaky, postihovat umělecké záměry autora i formulovat vlastní názory o přečteném díle. Učí se rozlišovat literární fikci od skutečnosti. Postupně získávají a rozvíjejí základní čtenářské návyky i schopnosti tvořivé recepce, interpretace a produkce literárního textu. Žáci dospívají k takovým poznatkům a prožitkům, které mohou pozitivně ovlivnit jejich postoje, životní hodnotové orientace a obohatit jejich duchovní život.

Používáme soubory cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.

nastavení